Olimpiādē aicināti piedalīties 7-12. klašu skolēni. Skolēniem ir iespēja piedalīties divos attālinātos programmēšanas konkursos vai klātienes viedo tehnoloģiju konkursā.
Olimpiādi organizē Liepājas Universitāte un Digitālo inovāciju parks.
Vērtīgas balvas katrā kategorijā sagādājuši IT uzņēmumi un Liepājas pilsēta.
Sacenties ar vienaudžiem, gūsti jaunas zināšanas, un izaicini savas programmēšanas prasmes un prāta spējas olimpiādē!
Digitālās nozares nākotnē neapstāsies – dalība olimpiādē palīdzēs Tev virzīties tuvāk IT nozarei, un nākotnē būs kā labs ieraksts CV.
Gūsi ne vien lielisku pieredzi, bet arī jaunas zināšanas un prasmes saistībā ar tehnoloģijām, ko nākotnē jēgpilni pielietot.
Uzdevums 7.-12. klašu skolēniem
Spēles vide: konsole
Attālināti
Uzdevums 7.-12. klašu skolēniem
Spēles vide: grafiskā saskarne
Attālināti
Uzdevums 7.-12. klašu skolēniem
Spēles vide: grafiskā saskarne
Klātienē
Reģistrēšanās – piesaki sevi vai savu komandu olimpiādei. Jo ātrāk pieteiksies, jo vairāk laika paliks programmēšanai!
Izstrādāto spēļu un spēļu aprakstu iesniegšana līdz 21.aprīļa plkst. 23:59
Viedo tehnoloģiju konkurs un rezultātu paziņošana – uzzināsim katras kategorijas labākās spēles un uzvarētājus, kas saņems balvas.
Lai piedalītos olimpiādē, lieti noderēs programmēšanas, spēļu izstrādes un viedo tehnoloģiju prasmes. Bez tā svarīga ir arī loģiska un algoritmiska domāšana, un attapība.
Ir svarīgi pirms olimpiādes veltīt laiku, lai uzlabotu gan zināšanas, gan prasmes programmēšanā, spēļu izstrādē un viedajās tehnoloģijās.
Rūpīgi izlasi uzdevumu un, cik vien precīzi iespējams, mēģini izpildīt visas prasības. Ja rodas neskaidrības, vari mums uzdot jautājumus un palīdzēsim precīzāk saprast uzdevumu.
Sazinies ar savas skolas skolotājiem, un palūdz, lai viņi Tev iesaka, kā labāk vari sagatavoties olimpiādei. Iespējams, skolotājs var iedot kādus izaicinošus, līdzīgus uzdevumus vai palīdzēt apgūt nepieciešamo.
Jāizveido spēle “Brīvdienas pie Liepājas ūdeņiem 2023”, kuras darbība risinās konsolē – spēlē notiekošais tiek izvadīts teksta formā un sagaidīta ievade no spēlētāja. Veidojot spēli var izmantot jebkuru programmēšanas rīku, kas nodrošina datu ievadi un izvadi teksta formā.
Spēles scenārijs paredz, ka spēlētājam jāapceļo visas Liepājas ūdenskrātuves un jāveic tajās noteikti uzdevumi. Precīzākas prasības dalībnieki saņems pēc pieteikšanās konkursam.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Jāizveido spēle “Brīvdienas pie Liepājas ūdeņiem 2023”, spēle jāveido tā, ka tā ir spēlējama tīmeklī vai lokāli, kā programma. Spēle veidojama ar grafisku saskarni. Veidojot spēli var izmantot jebkuru spēļu izstrādes rīku/platformu un programmēšanas valodu.
Spēles scenārijs paredz, ka spēlētājam jāapceļo visas Liepājas ūdenskrātuves un jāveic tajās noteikti uzdevumi. Precīzākas prasības dalībnieki saņems pēc pieteikšanās konkursam.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Viedo tehnoloģiju konkurss notiks klātienē 28.aprīlī Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultātes laboratorijās un studiju auditorijās, Lielā ielā 14, Liepājā.
Konkursā noritēs trīs kārtās, kurās komandas sacentīsies robotu precīzijas vadīšanā, lāzera stara attālinātā tēmēšanā un robotu automatizētā vadīšanā šķēršļotā apvidū.
Nepieciešamas priekšzināšanas Arduino (C++) programmēšanā, attapība un vēlme uzvarēt.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas prasības un sagatavoto Arduino platformu aprakstus dalībnieki saņems pēc pieteikšanās konkursam.
Spēles jāiesniedz līdz 31.marta plkst. 23:59. Kopā ar spēli jāiesniedz neliels apraksts (līdz divām A4 lapām) vai video ieraksts (līdz 5 minūtēm) par to:
• Kā spēle spēlējama;
• Kādas prasības izdevās norealizēt, jo īpaši pievēršot uzmanību papildus prasībām, kas realizētas;
• Kas spēles izstrādē sanāca īpaši veiksmīgi;
• 7.-12.klašu grupām papildus, atsevišķi jāapraksta, kādā veidā spēle uzstādāma un iedarbināma.
Ja komanda izvēlas veidot video ierakstu, tas var būt ekrāna ieraksts no spēles vai prezentācijas ieraksts, kura laika tiek pastāstīts par augstāk minētajiem punktiem.
Spēles failus un aprakstu/video sūti mums uz info@digip.lv, bet gadījumā, ja kopējais failuapjoms pārsniedz 10MB, tad augšupielādē failus failiem.lv, Google Drive, OneDrive vai kādā līdzīgā failu nodošanas vietnē un sūti mums kopīgošanassaiti. 7.-12.klašu grupām iesakām izmantot GitHub platformu spēles nodošanai. Pēcsaņemšanas nosūtīsim apstiprinājumu, ka esam saņēmuši iesniegto spēli!
Sūtot failus neaizmirsti norādīt komandas nosaukumu!
Uzvarētājus paziņosim 7.aprīlī plkst. 16:00 Facebook tiešsaistes pasākumā šeit. Pēc 7.aprīļa rezultāti tiks ievietoti arī šeit olimpiādes mājaslapā.