Olimpiādē aicināti piedalīties 2-12. klašu skolēni un vidējo izglītības iestāžu skolotāji. Skolēniem atkarībā no to vecuma un spējām ir iespējams izvēlēties kādu no trim piedāvātajiem uzdevumiem.
Olimpiādi organizē Liepājas Universitāte un Digitālo inovāciju parks.
Vērtīgas balvas katrā kategorijā sagādājuši IT uzņēmumi un Liepājas pilsēta.
Sacenties ar vienaudžiem komandā, gūsti jaunas zināšanas, un izaicini savas programmēšanas prasmes un prāta spējas olimpiādē!
Digitālās nozares nākotnē neapstāsies – dalība olimpiādē palīdzēs Tev virzīties tuvāk IT nozarei, un nākotnē būs kā labs ieraksts CV.
Gūsi ne vien lielisku pieredzi, bet arī jaunas zināšanas un prasmes saistībā ar tehnoloģijām, ko nākotnē jēgpilni pielietot.
Uzdevums 2.-6. klašu skolēniem
Spēles vide: "Scratch"
Uzdevums 7.-12. klašu skolēniem
Spēles vide: konsole
Uzdevums 7.-12. klašu skolēniem
Spēles vide: grafiskā saskarne
Reģistrēšanās – piesaki sevi vai savu komandu olimpiādei. Jo ātrāk pieteiksies, jo vairāk laika paliks programmēšanai!
Izstrādāto spēļu un spēļu aprakstu iesniegšana līdz 23:59
Rezultātu paziņošana – uzzināsim katras kategorijas labākās spēles un uzvarētājus, kas saņems balvas.
Lai piedalītos olimpiādē, lieti noderēs programmēšanas un spēļu izstrādes prasmes. Bez tā svarīga ir arī loģiska un algoritmiska domāšana, un attapība.
Ir svarīgi pirms olimpiādes veltīt laiku, lai uzlabotu gan zināšanas, gan prasmes programmēšanā un spēļu izstrādē. Iesakām apmeklēt mājaslapas startit.lv un steamup.lv, lai apgūtu vai stiprinātu zināšanas.
Rūpīgi izlasi uzdevumu. Reģistrējoties izvēlies vienu no pilsētas kartē attēlotajiem objektiem, un iepazīsties ar informāciju par to (atļauts izmantot arī informāciju, kas iegūta no citiem avotiem). Ja rodas neskaidrības, vari mums uzdot jautājumus un palīdzēsim precīzāk saprast uzdevumu.
Sazinies ar savas skolas skolotājiem, un palūdz, lai viņi Tev iesaka, kā labāk vari sagatavoties olimpiādei. Iespējams, skolotājs var iedot kādus izaicinošus, līdzīgus uzdevumus vai palīdzēt apgūt nepieciešamo.
No 3.marta līdz 3.aprīlim, katru ceturtdienu tiks publicēti konkursa uzdevumi un to nepabeigti vai kļūdaini risinājumi – datorprogrammas programmēšanas valodās C++ un Java. Kopā 4 uzdevumu komplekti.
Dalībnieku uzdevums ir izlabot programmas, lai tās darbotos pilnībā atbilstoši uzdevuma nosacījumiem.
Uzdevumus iespējams iesniegt arī citās programmēšanas valodās (Python, JavaScript, PHP vai Pascal), pārrakstot attiecīgajā valodā dotos C++ vai Java programmas kodus. Zemāk formā, lūdzam, norādīt programmēšanas valodu, kurā plāno pildīt uzdevumus.
Konkursā var piedalieties pamata un vidējās izglītības iestāžu skolotāji.
Jāizveido spēle "Tūrisma rallijs Liepāja 2022" izmantojot vizuālās programmēšans valodu Scratch.
Spēle sākas pie kādas no spēles autoru skolām, bet finišs atrodas Liepājā. Starp startu un finišu jāievieto vismaz 7 kontrolpunkti, kuros spēlētājam jāatrisina kāds no spēles autoru sagatavotajiem uzdevumiem.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Jāizveido spēle “Tūrisma rallijs Liepāja 2022”, kuras darbība risinās konsolē – spēlē notiekošais tiek izvadīts teksta formā un sagaidīta ievade no spēlētāja. Veidojot spēli var izmantot jebkuru programmēšanas rīku, kas nodrošina datu ievadi un izvadi teksta formā.
Spēles scenārijs paredz, ka spēlētājs pārvietojas ar elektroauto, kas bez uzlādes labos laikapstākļos spēj nobraukt 140km, bet lietus laikā 80km. Spēles autors(-i) nosaka rallija starta punktu, kontrolpunktus (tūrisma apskates objektus), elektroauto uzlādes stacijas un to atrašanas GPS koordinātes. Katrā kontrolpunktā un uzlādes stacijā spēlētajām jāatrisina spēles autora(-u) sagatavotu uzdevumu. Spēlē jāiekļauj vismaz 10 kontrolpunkti.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Jāizveido spēle “Tūrisma rallijs Liepāja 2022”, spēle jāveido tā, ka tā ir spēlējama tīmeklī vai lokāli, kā programma. Spēle veidojama ar grafisku saskarni. Veidojot spēli var izmantot jebkuru spēļu izstrādes rīku/platformu un programmēšanas valodu.
Spēles scenārijs paredz, ka spēlētājs pārvietojas ar elektroauto, kas bez uzlādes labos laikapstākļos spēj nobraukt 140km, bet lietus laikā 80km. Spēles autors(-i) nosaka rallija starta punktu, kontrolpunktus (tūrisma apskates objektus), elektroauto uzlādes stacijas un to atrašanas GPS koordinātes. Katrā kontrolpunktā un uzlādes stacijā spēlētajām jāatrisina spēles autora(-u) sagatavotu uzdevumu. Spēlē jāiekļauj vismaz 10 kontrolpunkti.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Spēles jāiesniedz līdz 31.marta plkst. 23:59. Kopā ar spēli jāiesniedz neliels apraksts (līdz divām A4 lapām) vai video ieraksts (līdz 5 minūtēm) par to:
• Kā spēle spēlējama;
• Kādas prasības izdevās norealizēt, jo īpaši pievēršot uzmanību papildus prasībām, kas realizētas;
• Kas spēles izstrādē sanāca īpaši veiksmīgi;
• 7.-12.klašu grupām papildus, atsevišķi jāapraksta, kādā veidā spēle uzstādāma un iedarbināma.
Ja komanda izvēlas veidot video ierakstu, tas var būt ekrāna ieraksts no spēles vai prezentācijas ieraksts, kura laika tiek pastāstīts par augstāk minētajiem punktiem.
Spēles failus un aprakstu/video sūti mums uz info@digip.lv, bet gadījumā, ja kopējais failuapjoms pārsniedz 10MB, tad augšupielādē failus failiem.lv, Google Drive, OneDrive vai kādā līdzīgā failu nodošanas vietnē un sūti mums kopīgošanassaiti. 7.-12.klašu grupām iesakām izmantot GitHub platformu spēles nodošanai. Pēcsaņemšanas nosūtīsim apstiprinājumu, ka esam saņēmuši iesniegto spēli!
Sūtot failus neaizmirsti norādīt komandas nosaukumu!
Uzvarētājus paziņosim 7.aprīlī plkst. 16:00 Facebook tiešsaistes pasākumā šeit. Pēc 7.aprīļa rezultāti tiks ievietoti arī šeit olimpiādes mājaslapā.